.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ترويج فرهنگ رضوي از ضروريات جامعه

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران، ترويج فرهنگ رضوي را از جمله ضرويات و نيازهاي اصلي جامعه كنوني دانست و گفت: حيات و بقاي طيبه اسلامي در گروي تحقق اين مهم است.

هادي ابراهيمي در آيين افتتاحيه پنجمين جشنواره سراسراي نامه اي به امام رضا (ع) در ساري، بر لزوم ترويج و نهادينه شدن فرهنگ رضوي در جامعه به ويژه در بين جوانان تاكيد كرد و افزود: برگزاري جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا (ع) فرصت بسيار مطلوبي در اين زمينه است.
وي به اهتمام دولت در راه اندازي صندوق مهر امام رضا (ع) در كشور اشاره كرد و راه اندازي اين صندوق را گام مهمي در جهت ايجاد اشتغال در جامعه ذكركرد.
وي يادآورشد: دل در گروي فرهنگ رضوي و مهدويت داشتن از جمله افتخارات دولت هاي نهم و دهم است و اين در حالي است كه دلدادگي و دلبستگي دولت خدمتگزار به فرهنگ مهدويت از سوي برخي افراد جامعه جدي گرفته نمي شود.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران، رمز بقاي نظام اسلامي را در گروي اطاعت، تبعيت و ترويج و نهادنيه شدن فرهنگ رضوي و مهدويت در جامعه دانست.
به گزارش ايرنا، 'ابراهيمي' در بخش ديگري از سخنان خود مازندران را مهد تفكر و جايگاه علويان دانست و اظهارداشت: افتخار مردم استان به اين است كه كه شيعه بودن با فطرت و سرشت آنان عجين شده است.
وي ادامه داد: خاستگاه معرفتي مردم مازندران در دلبستگي و دلدادگي به ائمه معصومين (ع) به ويژه امام رضا (ع) است.
وي برگزاري جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا (ع) را فرصت بسيار مطلوبي براي شناسايي شخصيت وجودي و زندگاني گهربار ائمه معصومين به ويژه امام رضا (ع) توصيف كرد و گفت: اين آيين در سالجاري بسيار باشكوهتر از سال هاي گذشته برگزار شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران نيز در ادامه اين آيين در سخناني، شمار نامه هاي ارسالي به دبيرخانه جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا (ع) را 13 هزار نامه ذكركرد و گفت: از اين تعداد 90 نامه مربوط به اتباع خارجي شركت كننده در اين جشنواره است.
حجت الاسلام 'عباسعلي ابراهيمي' افزود: به پنج نفر از برگزيدگان ابن جشنواره در مقاطع سني مختلف هدايايي به رسم يادبود اهدا مي شود.
وي بيان داشت: نامه هاي ارسالي به جشنواره سراسري امام رضا (ع) در سالجاري در مقايسه با سال گذشته از افزايش مطلوبي برخوردار بوده است.
وي گفت: بي شك هر كاري كه در دهه كرامت از تولد حضرت معصومه (س) تا تولد امام رضا (ع) در راستاي ترويج فرهنگ رضوي در جامعه صورت مي گيرد از ارزش و جايگاه والايي برخوردار است.
وي كتابت حديث سلسله الذهب، كارگاه تخصصي نامه اي به امام رضا (ع)، اجراي نمايش صحنه اي رضوي، تواشيح و مديحه سرايي رضوي، قصه گويي رضوي، عصري با شعر رضوي، و برگزاري جشن هاي رضوي را از جمله برنامه هاي اداره كل فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در دهه كرامت و جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا (ع) ذكركرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.36 seconds.